- ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ ۱۷:۵۵
به نقل از روابط عمومی خانه سینما، عصر روز گذشته یکشنبه ۳۱ خرداد با حضور همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی، علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر و عاطفه رضوی، نشست صمیمانهای در ساختمان مرکزی اورژانس کشور برگزار شد.
در ابتدای این نشست جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور ضمن خیر مقدم به هنرمندان و لزوم تحکیم رابطه انجمنهای صنفی هنری و نهادهای اجتماعی و خدماتی، برنامههای آتی سازمان اورژانس را به صورت کلی تشریح کرد و گفت: ما هم اکنون در ماه محرم قرار داریم و نیروهایمان آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به عزاداران حسینی در این ماه را دارند.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به در پیش بودن مراسم تشییع رهبر شهید در سه شهر تهران، قم و مشهد در حال برنامهریزی برای آمادگی صددرصد با ارائه خدمات مطلوب در این مراسم را داریم.
میعادفر با بیان اینکه نیروهای امدادی به خصوص اورژانس در طول جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان شبانهروزی تلاش کردند، بیان داشت: نیروهای ما در طی این مدت سختیهای زیادی را تحمل کردند و به ماموریتهای زیادی اعزام شدند و این خدماترسانی نه تنها پس از حملات موشکی بلکه در زیر موشک باران نیز ادامه داشت و حتی ۳ نفر از کارکنان ما به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
همایون اسعدیان مدیرعامل خانه سینما نیز با تشکر و قدردانی از زحمات اورژانس در کشور گفت: جامعه هنری مانند سایر آحاد مردم همیشه قدردان زحمات امدادگران و نیروهای اورژانس است.
وی ادامه داد: برای ما باعث افتخار است که بتوانیم در آثار خود گوشهای از رشادتها و ازخودگذشتگیهای شما را نشان بدهیم تا مردم بیشتر با تلاشهایتان آشنا شوند.
مدیرعامل خانه سینما بر لزوم اتحاد بین آحاد مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: راه اصلی عبور از مشکلات همدردی و همیاری و کمک به یکدیگر است و در این مسیر دولت نقش پررنگی دارد.
وی ادامه داد: قطعاً اگر دولت یک قدم به سوی مردم بردارد، مردم ۱۰ قدم برمیدارند زیرا واقعیت این است اگر مردم حضور پررنگی نداشته باشند همه ما بازنده خواهیم بود.
اسعدیان ادامه داد: باید آثار سینمایی و مستند خوبی درباره فعالیتهای شما در اورژانس ساخته شود و امیدوارم با انعقاد یک تفاهمنامه همکاری که جزء مسئولیتهای اجتماعی ماست، مسیر ساخت این آثار تسهیل شود.
در ادامه علیرضا گیلوری مدیرعامل خانه تئاتر با بیان اینکه حیات مردم به دست اورژانس است، گفت: در اتفاقات مهم و مواقع بحرانی اولین کسی که بر بالین افراد مصدوم حاضر می شود و به نوعی ناجی مردم است امدادگران و کارکنان اورژانس هستند اما متاسفانه تصویر این امر مهم در فضای رسانهای و آثار هنری کمتر نشان داده شده است و باید خدمات شما در آثار سینمایی و هنرهای نمایشی بیشتر از این دیده شود.
حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز بیان داشت: فعالیتهای شما در اورژانس با فعالیتهای هیچ بخشی قابل مقایسه نیست زیرا رنج بسیاری میکشید تا دیگران رنج نکشند و ما همیشه قدردان شما هستیم.
عاطفه رضوی از دیگر هنرمندان حاضر در این نشست، ابراز داشت: همکاری که بین صنوف فرهنگی و نهادهای خدماتی ایجاد شده بسیار ارزشمند است و این امر نشان داد که آشنایی مردم با تلاشهای کارکنان اورژانس نیاز به فرهنگسازی دارد و ما آمادگی داریم تا در هر شرایطی به کمک شما بیاییم.
محمد سرور معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور در این نشست بیان داشت: ما باید در فعالیتهایمان از اصولیترین و علمیترین روشها استفاده کنیم تا بتوانیم جان مصدومان را نجات بدهیم.
وی ادامه داد: سالانه حدود ۴ هزار ماموریت به صورت هوایی در اورژانس کشور انجام میشود و بیش از ۶ میلیون فوریت پزشکی نیز در شهرهای مختلف انجام میدهیم.
در انتهای این نشست حاضران از بخشهای مختلف سازمان اورژانس کشور بازدید کردند و به صورت دقیق با فعالیتهای شبانهروزی این سازمان آشنا شدند.
میثم فراهانی مدیر کل حوزه ریاست سازمان اورژانس کشور، مجتبی لشگری مدیر روابط عمومی اورژانس و سپیده حیدرآبادی از دیگر حاضران در این نشست بودند.




